Case study Navireo - Firma produkcyjna - Laminaty teksyulne i techniczne – Neks
Klient
- Firma zajmująca się produkcją laminatów tekstylnych i laminatów technicznych wytwarzanych na bazie pianek poliuretanowych oraz ich dystrybucją
- Subiekt GT oraz system produkcji - rozwiązanie własne
- Praca na rozdzielnych 3 bazach danych
- 2 hale produkcyjne i następne w budowie
- Oddzielny magazyn surowców, materiałów powierzonych oraz oddzielny magazyn wyrobów gotowych. Magazyny techniczne związane z kontrolą jakości
Potrzeby
- Usprawnienie procesów obiegu magazynowego
- Uporządkowanie kartotek towarów i klientów
- Pełna rejestracja wszystkich procesów na produkcji
- Pełna identyfikacja surowców, materiałów powierzonych od klientów
- Pełna identyfikacja półproduktów oraz wyrobów gotowych
- Możliwość inwentaryzacji wszystkich zasobów i surowców w dowolnej chwili
- Procesy kontroli jakościowej surowców, półproduktów oraz wyrobów gotowych
- Generowanie etykiet oraz certyfikatów i atestów
- Raporty dla zarządu
Jak to zrealizowaliśmy w Navireo?
- Wykorzystaliśmy moduły dostępne w Navireo
- Utworzyliśmy kompozycję dla działów w firmie
- Rozbudowaliśmy system o moduły własne i rozszerzenia
Jakie były niezbędne rozwiązania własne?
- Modyfikacja wyglądu kartotek
- Utworzenie formularzy przyjęć surowców i materiałów powierzonych
- Utworzenie formularzy zleceń produkcyjnych
- Utworzenie formularzy dla produkcji
- Formularz do zamówienia od klienta tzw. „ustne”
- Moduł kontroli jakości
- Moduł produkcji
- Moduł inwentaryzacji
- Moduł obsługi surowców
- Moduł wyrobów gotowych i półproduktów
- Moduł zakupów
Jak zorganizowano przeniesienie danych?
- Klient korzystał z oprogramowania InsERT GT, ale pracował na niezależnych bazach
- Zachowano dane księgowe (dokumenty, kartoteki, rozrachunki) - użyto tę bazę jako podstawową do przeniesienia danych z innych baz
- Po przeniesieniu zrobiono inwentaryzacje wprowadzając kody kreskowe i numery partii dla wszystkich towarów
Ile trwało wdrożenie?
- 2 miesiące - analiza przedwdrożeniowa
- 4 miesiące - przygotowanie do wdrożenia, moduły własne i szkolenia
- 4 miesiące - funkcjonalności związane z kontrolą jakości uruchomiono po wdrożeniu podstawowym.
Konfiguracja sprzętowa
- Serwer IBM w technologii RACK – płyta dwuprocesorowa, dyski SSD, RAID 10
- MS Serwer 2012 Standard
- MS SQL 2012 Standard
- Dostęp w sieci lokalnej ze stacji z Windows.